27. 6. 2017

Jak jsem přestala sledovat spoustu blogerek

Nad tématem tohoto článku přemýšlím již několik týdnů a nemohla jsem se odhodlat k upřímnému zpracování. Možná je to strachem z vašich reakcí, nebo strachem z toho, jak moc upřímná budu.




Ráda bych hned na začátku chtěla upozornit, že tento článek není žádný (jak se dnes říká) hejt. Nemám v úmyslu někoho zesměšňovat, urazit nebo potopit. Také neříkám, že blogerkám nepřeji úspěch, zkrátka se mi jen změnil pohled na blogerský svět. Proto bych byla nerada, kdybyste toto moje vyjádření pochopili špatně. Jen bych ráda vyjádřila svůj názor, nad kterým se pozastavuji již několik měsíců.

Nejspíš si teď říkáte, o čem je řeč. Vlastně to není nic vážného. Jen bych se ráda zaměřila na komerčnost, která se na mě poslední dobou valí ze všech stran. To je jeden z problémů, na který jsem začala být extrémně alergická a začala jsem si ho všímat čím dál víc.
Sledovala jsem pravidelně opravdu spoustu blogerek, které měly na blogu hromadu zajímavých a inspirativních článků. Některé blogy jsem sledovala opravdu pečlivě a vyčkávala, kdy vydají nový článek. Postupem času jsem však na těchto místech nacházela samé reklamy a především spolupráce. Vše co jsem na těchto stránkách obdivovala, postupem času vymizelo.
Samozřejmě otevřeně přiznávám, že i já mám na blogu rozjetou jednu spolupráci. Nemám důvod to zatajovat. Ale jakmile je vám několikrát za týden cpáno několik produktů, které jsou většinou vychvalovány až do nebes, přestane vás to časem bavit. Bála jsem se otevřít jakýkoliv blog, protože každý článek, který na mě hned vyskočil, začínal stejnou větou: *značka* mi poslala další balíček. V oblíbenostech za měsíc byly pouze produkty, které jim daná značka poslala. Nejhorší na tom všem je, že na žádném blogu z mého bývalého seznamu jsem nenašla žádný upřímný, zajímavý a především inspirativní článek ze života. A právě tyto krásné články byly tím hlavní důvodem, proč jsem je začala sledovat. Sice teď za tyto práce dostávají peníze či různé produkty, ale z jejich blogu se vytratilo to kouzlo. Když na takové stránky párkrát zabloudím, necítím z nich žádnou lásku k psaní. Vcelku mě to mrzí.
Proto bych se teď chtěla zaměřit na méně známé blogerky, které mě dokáží inspirovat, jejich články mě budou bavit a nebudu se muset koukat na samé reklamy. Chápu, že některé se psaním živí a nějak si vydělávat musí. Ale promiňte, čeho je moc, toho je příliš.
Doufám, že tento trend brzy zmizí a do popředí se opět dostanou ti, co píšou pro radost.






13 komentářů

  1. Máš úplnou pravdu. Nicméně je spolupráce a spolupráce. Řada spoluprací není založena na "lhaní", ale pouze na recenzi. A já si často všímám i toho, že jsou holky fakt upřímné a řeknou, když to není ono.

    JANNIEBEL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, musím uznat, že se naštěstí najdou i blogerky, které napíšou pravdu a nenechávají se ovlivňovat. :)

      Vymazat
  2. Já s tebou tedy určitě souhlasím. Taky mě to mrzí, nejvíce proto, že mi ty články opravdu nic nepředají, ničím mě nezaujmou, jinak by mi to bylo jedno... Ať si vydělávají, jak chtějí, ať mají spolupráce - dokud to budou pořád ony. Samozřejmě se nikdo nedá nikdy házet do jednoho pytle, ale na to upozorňuješ i sama. Za mě super článek. :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  3. Naprosto souhlasím! O mém názoru na "blogosféru" jsem chtěla psát již několikrát, ale zatím jsem se k tomu nedostala... je to smutné! A sama už skoro žádné blogy nečtu, naopak jsem si našla pár, které nejsou nikterak známé, ale mají co říci! :)
    Pár dalších úvah najdeš i zde, poud by Tě zajímaly! :)

    Lifestylebirdie -
    můj rok blogování

    OdpovědětVymazat
  4. Bože mluvíš mi z duše! Právě některé ty blogerky, které jsem od začátku četla, jsou teď na "vrcholu" své "kariéry" a místo toho, aby to byl pro nás čtenáře taky ten pomyslný vrchol... ehm, bohužel. Taky nad tímto tématem poslední dobou dost přemýšlím... Já osobně mám nejradši nějaké netradiční blogy ze života zajímavých povolání/lidí/zemí

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    OdpovědětVymazat
  5. Úplne s tebou súhlasím, pretože aj ja som si to začala poslednú dobu všímať a tiež mi to vadí. Ja priam zbožňujem články zo života, rôzne rady a tipy,cestovanie a tak, ale vkuse sa dívať len na recenzie na produkty je až odpudzujúce. Popravde, takéto blogy som už dávnejšie prestala sledovať, len ma mrzí, že ich začína byť viac a blogy už nie sú o láske k písaniu, ale o spoluprácach. Samozrejme, aj ja mám raz za čas nejakú spoluprácu, ale nie stále a snažím sa svoj blog viesť skôr iným smerom, takým, ktorý niečo ľudom dá.

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý, že tohle není první a určitě ani poslední článek, co takhle tu. Jsem ráda, že si to čím dál tím víc lidí začíná uvědomovat. Já tohle měla minulý rok a dala jsem těmhle blogerkám vale a zařekla jsem se, že pokud budu mít někdy nějaký blogovací slovo, budu vždy dávat přednost menší, nekomerčním blogerkám... Stojím za tvým článek se vším všudy, krása! :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Šárko, taky to pozoruju a poslední dpbou je mi hodne smutno i z toho, ze spousta blogu nema dusi, jsou komercni a vesmes na jedno brdo a celkem nuda. Sice krasny fotky z olympusu pen e-pl 8 a profi upraveny ale je to sama kosmetika (tu ja teda obcas taky recenzuju ale jen diky tomu ze tvori soucast me prace a zivota jako kosmeticky a vizazistky), fashion-ale taky nic vetsinou origo a texty jsou obcas spis k placi.u top blogerek je to uz jako kdybych se koukala na chodici reklamu.
    Minule jsem si i posteskla po spolupracich a pravem razu blogu, docela lituju ze jsem blog odkladala az do lonskeho roku, protoze rozkvet blogy zazivali od r.2010-co jsem tak vypozorovala.

    Uff to jsem se rozepsala;).

    Mej se krasne a tvuj blog je mi sympaticky!

    Papa ByGabra

    OdpovědětVymazat
  8. No.. Kéž bych i já uměla sepsat svoje názory touhle mírumilovnou formou, ve svých článcích o blogování bývám občas trošku arogantnější. Spolupráce mi nevadí, pokud jsou v přiměřeném množství a souvisí s tvorbou blogera. Ale čeho je moc, toho je příliš. A taky mi vadí takové ty hromadné spolupráce - otevřeš si seznam blogů, které sleduješ a vidíš, že na všech vyšel článek "Wishlist z *nejmenovaného eshopu". Originalita se časem vytratí a blog už nemá cenu sledovat.
    jsem Katrin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, wishlist a nebo recenze produktu od stejne znacky. Napr ted Astrid:)))

      Vymazat
  9. Jn u některých blogerek je to známé a ačkoliv se považuji za "menší blogerku" i já mám někdy víc článků jen o spolupráci - i když jich tolik nemám, než svých vlastních, občas se toho nakupí, nicméně u toho co mám jsem už dopředu se domluvila, že si články budu psát po svém a oni s tím souhlasí, což si myslím, že není špatné... jen asi ne každej to tak má.:) a jako hejt tvůj článek rozhodně neberu, myslím, že to bereš tak jak to prostě u některých je...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  10. Ono nic se nemá přehánět, i když všechno se dá pojmout nějak zajímavě, a tak aby ty spolupráce nebyly jako pěst na oko. Já spíš přestala sledovat většinu beauty a fashion blogerek, asi mě tahle témata víc baví na youtube. Radši si přečtu blogy o cestování nebo články s myšlenkou.

    OdpovědětVymazat
  11. Úplne s týmto súhlasím. Neštve ma to, ale skôr mrzí, že veľa blogeriek/blogerov sa uberá týmto smerom, aj keď rozumiem tomu, že sa do toho dá určite ľahko spadnúť. Ale tiež si vážim tie menej známe blogy, kde je viac úprimného textu a fotiek a menej product placementu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, dělají mi neuvěřitelnou radost! :)

© Find joy in the ordinary
Maira Gall